Wednesday, May 11, 2016

Ο μεγαλύτερος πλούτος είναι να προσπαθήση να διατηρήση τη συνείδησί του ο άνθρωπος χωρίς βάρος... ( Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης )


Ο μεγαλύτερος πλούτος είναι να προσπαθήση να διατηρήση τη συνείδησί του ο άνθρωπος χωρίς βάρος. Σε περίπτωσι δε που θα αισθανθή κάτι να τον έχη πληγώσει, να το διορθώση αμέσως και έτσι επανέρχεται πάλι στην ίδια κατάστασι. Πόσες και πόσες φορές δεν μας έχει ελέγξει η συνείδησί μας; Όσο περισσότερο ο άνθρωπος προσέχει τη συνείδησί του, όσο περισσότερο την επιμελείται, τόσο λεπτότερα τον οδηγεί. 


Όσο δε λεπτότερα τον οδηγεί και τον ελέγχει, τόσον περισσότερο ανεβαίνει στην καθαρότητα. Υπάρχει και η πονηρά λεγομένη συνείδησι, η οποία έρχεται και αυτή πολλές φορές με το πρόσχημα και με το σχήμα και με τη μορφή της αγαθής συνειδήσεως, και όμως στην ουσία είναι η πονηρά συνείδησι, η διεστραμμένη, η εναντίον του Θεού συνείδησι. Η πονηρά συνείδησι είναι εκείνη η φωνή, η οποία διδάσκει αντίθετα, κυρίως πλανεμένα και διεστραμμένα. Η αγαθή συνείδησι έχει σαν αφετηρία και σαν αρχή και σαν θεμέλιο την ταπεινοφροσύνη και την υπακοή. Η πονηρά συνείδησι έχει ως αρχήν της την υπερηφάνεια και την ανυπακοή. 

Όταν δεν πείθεται κανείς στον Γέροντα, όταν αντιστέκεται, όταν άλλα του λέγουν και άλλα λέγει, όταν δεν ακούη, τότε έχει την λεγομένην αυτοπεποίθησι. Η τοιαύτη αυτοπεποίθησι είναι πονηρά συνείδησι.

Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης

Only godly works, that is, whatever works were done for the love of God, will never burn out, but will shine for a person so that he may ascend the path to reach the throne of God.

Take a look at death, my child, which reaps everyone. All human things melt and burn out like a candle. Only godly works—that is, whatever works were done for the love of God—will never burn out, but will shine for a person so that he may ascend the path to reach the throne of God. Work the deeds of salvation, even if it takes great effort. Everything will be counted as a struggle, as ascesis, and as resistance to the devil, and your due reward will be definitely given to you. Compel yourself. Bear in mind your departure, your death, the toll-houses, and the fearsome judgment of God. Think about hell and the damned, my child. Count yourself as one of them also, and then all your sorrows will seem like nothing to you, and a sweet consolation will come upon your entire soul.

Elder Ephraim of Arizona